Systemkrav

Hvordan kan jeg se film i Grand Hjemmebio?

Grand Hjemmebio understøtter PC’er med Windows 7+ og Intel-baserede Macs med macOS 10.12+. Du kan også bruge Android-tablets og -telefoner samt iPhone og iPad. Derudover kræves en bredbånds- eller fibernetforbindelse til internettet. Den fulde liste af systemkrav findes nedenfor.

Hvilke systemkrav er der til Windows-computere?

Windows 7, Windows 8.1 eller Windows 10 med en af følgende internetbrowsere: Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge, Internet Explorer eller Opera. Vi anbefaler at bruge den nyeste version af browseren, da tidligere versioner måske ikke understøttes. Derudover kræves en bredbånds- eller fibernetforbindelse til internettet.

Hvilke systemkrav er der til Mac-computere?

MacOS 10.12 eller nyere med en af følgende internetbrowsere: Google Chrome, Firefox, Safari eller Opera. Vi anbefaler at bruge den nyeste version af browseren, da tidligere versioner måske ikke understøttes. Derudover kræves en bredbånds- eller fibernetforbindelse til internettet.

Hvilke systemkrav er der til Android- og iOS-enheder (iPhone, iPad)

Udover Windows og MacOS understøttes afspilning i internetbrowseren på mobile enheder, der har Android 6.0+ eller iOS 11.2+. Bemærk at det nuværende system ikke understøtter Apple AirPlay eller Apple TV.

Kan jeg se filmen på mit Smart-TV?

Desværre er Grand Hjemmebio ikke tilgængelig via Smart-TV. Vil man have filmene op på sit tv kan dette ske via Google Chromecast (se sektion nedenfor) eller kablet tilkobling af sin computer til tv’et.

Jeg kan ikke streame noget indhold overhovedet, hvordan kan det være?

Tjek systemkravene ovenfor. Vi anbefaler at opdatere til sidste version af din internetbrowser.

Hvorfor pauser afspilningen?

Hvis din internetforbindelse er dårlig eller ustabil, kan afspilningen hakke. Prøv gerne at ændre afspilningskvaliteten fra ‘auto’ til en lavere bitrate.

Jeg kan ikke afspille den film, jeg lige har lejet?

Hvis du har problemer med at afspille den film, du netop har lejet, kan det skyldes cookies på din computer. Du kan derfor prøve at slette disse og så genindlæse din browser og afspille filmen igen. Hvis du skal bruge hjælp til at slette cookies, kan du læse mere her.

Chromecast

Hvilke enheder kan jeg chromecaste fra?

Du kan bruge Chromecast fra Google Chrome-internetbrowseren på Windows eller Mac computere samt Android telefoner. Det er vigtigt, at det gøres fra Google Chrome-browseren og ikke eksempelvis Safari. Du behøver ikke en app, men kan afspille direkte fra browseren. Bemærk at Chromecast ikke kan bruges fra iPhone eller iPad i øjeblikket.

Jeg prøver at forbinde til Chromecast fra min computer, men der kommer ikke noget Chromecast-ikon frem når jeg afspiller filmen. Hvad gør jeg?

Kommer der ikke noget Chromecast logo op, kan du prøve at fjerne strømmen fra din Chromecast i ca. 30 sekunder og sætte den til igen. Genopfrisk hjemmesiden, og så burde det virke.

Hvis Chromecast-ikonet ikke kommer frem, kan du stadig forbinde til Chromecast gennem Google Chrome browseren. Du gør dette ved at trykke på de tre prikker i øverste højre hjørne af browseren. Herefter kommer en menu frem hvor et af menupunkterne hedder “Cast”. Når du trykker på dette kan du forbinde til Chromecast.

Apple TV

Kan jeg se film via Apple TV eller Apple Airplay?

Grand Hjemmebio understøtter desværre ikke Apple Airplay, og har heller ikke en app til Apple TV. Disse ting er dog på vores ønskeliste. I visse tilfælde kan man godt få AirPlay til at virke, men underteksterne vil ikke komme på i disse tilfælde. Hvis du vil se film på dit tv kan du benytte Google Chrome browseren på en MAC eller PC computer og få filmen op via Chromecast.

Brugerinformationer

Skal jeg oprette en brugerprofil for at se film?

Ja, det er nødvendigt at oprette en brugerprofil på Grand Hjemmebio for at se film. Klik her for at se en kort video, der forklarer hvordan man gør.

Hvordan opretter jeg en bruger på Grand Hjemmebio?

Du opretter en bruger ved at klikke på ”Opret konto” i højre hjørne. Klik her for at se en kort video, der forklarer hvordan man gør.

Køb og leje af film

Skal jeg have et abonnement på Grand Hjemmebio?

Nej, på Grand Hjemmebio forpligter du dig ikke til et abonnement. Her betaler du kun for de film, du ser.

Hvordan finder jeg film på Grand Hjemmebio?

Der er forskellige måder, du kan finde film på Grand Hjemmebio. Hvis du på forhånd ved, hvad du gerne vil se, kan du bruge søgefeltet i toppen til at søge efter film. Skulle du være interesseret i at se, hvad vi kan tilbyde, kan du kigge vores tematiske samlinger igennem, som du finder på vores forside eller under TEMAER i topmenuen. Du kan også trykke på ALLE FILM i topmenuen for at se en oversigt over alle film på Grand Hjemmebio. Klik her for at se en kort video om hvordan man køber og lejer film på Grand Hjemmebio.

Hvordan benytter jeg en rabatkode?

Rabatkoden indtastes ifm. betaling for filmen ved at tilvælge “Jeg har en rabatkode.” og indtaste koden.

Hvor lang tid er mine lejede film tilgængelige?

Når du lejer en film på Grand Hjemmebio, vil den være tilgængelig i to dage. Når du starter afspilningen af filmen, har du 48 timer til at se den færdig.

Hvordan vælger jeg undertekster til og fra?

Ved at tilvælge danske undertekster på cc-knappen (closed captions) i afspilningsvinduet.

Kan jeg se film på Grand Hjemmebio, hvis jeg er uden for Danmarks grænser?

Nej, Grand Hjemmebios filmudvalg er ikke tilgængeligt uden for Danmark, Grønland og Færøerne.

Hvilken opløsning vises film i på Grand Hjemmebio?

Vores film er som udgangspunkt alle i HD-opløsning. Vi tilføjer dog løbende ældre film til platformen og kan ikke altid få dem i HD-opløsning. I disse tilfælde vil filmene være i SD-opløsning.

Hvorfor er det ikke alle film jeg kan købe eller leje?

De nyeste film vil typisk kun være tilgængelig for køb og ikke for leje i de første par uger efter den digitale premiere. Herefter vil de være tilgængelige for leje. Der er enkelte rettighedshavere, hvor vi stadig arbejder på at få en aftale om at kunne tilbyde køb. For disse virksomheders film tilbyder vi derfor kun leje.

Mit spørgsmål er ikke besvaret ovenfor. Hvad gør jeg så?

Du kan kontakte vores kundeservice på grand@levelk.dk eller telefon 53556196.

Bemærk at telefonerne er åbne på hverdage kl. 9-16